We Wrocławiu realizowanych jest wiele inwestycji dla transportu publicznego – głównie w ramach Programu Tramwajowo-Autobusowego. Czy w kolejnych latach prace mogłyby objąć ponownie ul. Szewską?
Popękany asfalt, krzywe chodniki czy torowisko tramwajowe w kiepskim stanie. Tak jeszcze dwie dekady temu wyglądała ul. Szewska w samym centrum wrocławskiego Starego Miasta. Dzięki realizacji projektu "Przebudowa Średnicowej Linii Tramwajowej Północ-Południe we Wrocławiu" ulica diametralnie zmieniła swoje oblicze. Jeden tor tramwajowy z południa na północ nadal pozostał.
Tramwaje we Wrocławiu. Czy na Szewskiej powinien być drugi tor? W ostatnim czasie powrócił temat ewentualnych zmian w infrastrukturze tramwajowej na wspomnianej ulicy. – Jedną z ulic wykorzystywanych do ruchu tramwajów, jest ulica Szewska, w ciągu której istnieje jeden tor w kierunku północnym. Być może dużym usprawnieniem byłoby dobudowanie drugiego toru wraz z fragmentem ulicy Grodzkiej – napisała do prezydenta Jacka Sutryka Izabela Duchnowska, radna Koalicji Obywatelskiej.
Fot. Daniel Siwak | Ulica Szewska na Starym Mieście we Wrocławiu
W dalszej części pisma poruszana jest kwestia, czy przy planach sprzed dwóch dekad myślano o dobudowie ulicach Szewskiej i Grodzkiej oraz jakie były wyniki analiz zasadności takiej inwestycji. Na koniec radna pyta, jakie były szacunkowe koszty dobudowy drugiego toru wspominanych ulicach Starego Miasta.
Miasto odpowiada: nie ma wiedzy o kosztach budowy drugiego toru W odpowiedzi do miejskiej radnej miasto wyjaśniło, że przy planach przebudowy ul. Szewskiej brano pod uwagę pozostawienie jednego toru, dobudowę drugiego a nawet... całkowitą likwidację torowiska. – Ostatecznie w projekcie zalazła się przebudowa jednotoru na ulicy Szewskiej, dobudowa drugiego toru na ulicy Widok i dodatkowego toru dla linii muzealnej na placu Teatralnym – zaznaczyła wiceprezydent Wrocławia Renata Granowska.
Pierwsza wiceprezydent Wrocławia przekazała, że projekt, w ramach którego przebudowano ul. Szewską prowadzony był przez Zarząd Dróg i Komunikacji. Ta instytucja działała do 31 grudnia 2007 roku. – W związku z powyższym nie posiadamy dokumentacji rozbudowy ulic Szewskiej i Grodzkiej o drugi tor. Tym samym nie dysponujemy informacją na temat kosztów dobudowy drugiego toru na tych ulicach – skwitowała.
Warto wspomnieć, że Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta powstał 1 stycznia 2008 roku w wyniku reorganizacji i połączenia wrocławskiego Zarządu Dróg i Komunikacji z Zarządem Gospodarki Odpadami.